Was u pleegkind in de periode 1945 tot heden?

Ben jij pleegkind geweest en boven de 18 jaar?

Wie?

Wij komen graag in contact met volwassenen die pleegkind zijn geweest en geweld in de pleegzorg hebben meegemaakt. Heeft u dit? En wilt u uw ervaringen vertrouwelijk delen? Dan zouden wij u graag willen interviewen en willen vragen of u een vragenlijst wilt invullen.

Waarom?

Wij zijn vanuit de Rijksuniversiteit Groningen bezig met een onderzoek naar geweld in de pleegzorg. Dit doen wij in opdracht van de Commissie Onderzoek naar Geweld in de Jeugdzorg. De volgende vragen staan centraal:

1) Wat heeft er aan geweld plaatsgevonden in de jeugdzorg?

2) Hoe heeft het kunnen gebeuren?

3) Hoe werd het door kinderen ervaren en welke invloed had het op hun latere leven? Het onderzoek heeft als doel inzicht te krijgen in geweld in de pleegzorg en geweld in de toekomst te voorkomen.

Deelnemen?

Mocht u uw ervaringen willen delen of meer informatie willen, dan kunt u dit laten weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Aanmelden kan tot 1 maart 2018.

Sectorstudie Geweld in de Pleegzorg Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. www.commissiegeweldjeugdzorg.nl

Was u pleegkind in de periode 1945 tot heden?

Beste lezer, De Commissie Onderzoek naar Geweld in de Jeugdzorg (Commissie De Winter) doet op verzoek van de regering onderzoek naar geweld in de jeugdzorg vanaf 1945 tot nu. Zij willen antwoord op drie vragen:

1. Wat heeft er aan geweld plaatsgevonden in de jeugdzorg?

2. Hoe heeft het kunnen gebeuren?

3. Hoe werd het door kinderen ervaren en welke invloed had het op hun latere leven?

De Commissie doet onderzoek in verschillende sectoren van de jeugdzorg. Pleegzorg wordt onderzocht door ons team aan de Rijksuniversiteit Groningen. We onderzoeken onder andere de ervaringen van ex-pleegkinderen die te maken hebben gehad met geweld in de pleegzorg. Wij willen dit doen door ex-pleegkinderen te interviewen. Met het onderzoek willen we begrijpen hoe geweld in de pleegzorg in de toekomst kan worden voorkomen.

Wij zouden graag in contact komen met meerderjarige ex-pleegkinderen die open staan voor een interview en een korte vragenlijst willen invullen. In een persoonlijk gesprek van ongeveer 1 à 2 uur willen wij dieper ingaan op uw ervaringen. Het gesprek zal plaatsvinden op een door u te bepalen plek. Alle onderzoekers hebben een geheimhoudingsverklaring getekend en garanderen uw privacy. Als u open staat voor een gesprek met een van ons, kunt u mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij nemen vervolgens contact met u op voor een afspraak. Aanmelden kan tot 1 maart 2018. Mocht u meer informatie willen over deze studie, dan kunt u mailen naar bovenstaand e-mailadres. Meer informatie over het onderzoek van de Commissie Geweld in de Jeugdzorg is te vinden op www.commissiegeweldjeugdzorg.nl. Hartelijk dank. Met vriendelijke groet, Prof. Hans Grietens (projectleider), Danielle Zevulun, Mijntje ten Brummelaar en Esther van der Meer